Infomercial
En extra dimension
Genom att kombinera rörliga bilder med en berättarröst kan man enklare förklara exempelvis en komplex tjänst eller hur en produkt fungerar. På så vis snabbar man upp kommunikationen och skapar ett mervärde för kunden.
Att presentera en person eller sprida ett budskap är förstås också både lättare och mer effektivt med exempelvis en inspelad intervju.
Detsamma gäller för en företagspresentation som är enklare att ta till sig och blir mer levande när den görs i rörlig bild.
Infomercial
Så här går produktionen till:
Det är ungefär lika vanligt att en kund kommer till oss med ett manus eller en genomtänkt plan som att man vill bolla en flyktig idé om vad kommunikationen skall uträtta och hur man vill att den ska göra det.
Vi brukar inleda med ett möte där vi lägger upp en strategi och ett flöde för filmen. Därefter adderar vi ljud, intervjuer och musik, baserat på vad som behövs för slutprodukten. De olika delarna till videon spelas in och genom att kombinera vår bakgrund inom fotografering överförs även kompetensen från fotoredigering till redigeringsprocessen av videon för att tillföra ett extra lager av kunskap.
Och år 2020 spås 80% av all internettrafik bestå av rörligt innehåll. Att vi ska arbeta med rörligt innehåll i sociala medier är sedan gammalt.